رئیس فدراسیون فوتبال گفت: شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و کرمان گزینه‌های ما برای میزبانی جام ملت‌ها هستند، یزد و اهواز به خاطر هتل و آب و هوا حذف شدند.

6 شهر نهایی ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا
به گزارش مشرق، علی کفاشیان در مورد شانس ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2019 اظهار داشت: به کسب میزبانی جام ملت‌ها امید بسیاری دارم. کشور ما پتانسیل بالایی در این زمینه دارد اما اراده دولت هم در این مورد شرط است چراکه اگر اراده دولت نباشد شانس ما برای میزبانی جام ملت‌ها کمرنگ می‌شود. پشتوانه میزبانی‌ ما حتماً باید دولت و مردم باشد و در نهایت پیگیری آن را فدراسیون انجام دهد.

وی افزود: با رایزنی‌های انجام شده به گرفتن این میزبانی امیدوارم. از 7 تا 16 اردیبهشت سال 93 گروه 7نفره‌ای از AFC برای بازدید از شهرهای ما به ایران خواهند آمد. جذابیت‌های کشور ما زیاد است، فقط باید آن را به‌خوبی عرضه کنیم تا آنها قبول کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: اگر  برنامه ریزی خوبی انجام دهیم، میزبانی را خواهیم گرفت اما مهم این است که وقتی این گروه به ایران می‌آیند به آنها ثابت شود و باور کنند که همه در کشورمان دوست دارند و تلاش می‌کنند تا ما این میزبانی را کسب کنیم. خیلی اهمیت دارد که بتوانیم این احساس را به آنها منتقل کنیم.

کفاشیان یادآور شد: شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز و کرمان گزینه‌های ما برای میزبانی جام ملت‌ها هستند. شهر یزد هم مورد نظر ما بود اما به‌خاطر اینکه امکان دارد از نظر هتل امکانات خوبی نداشته باشد ممکن است در تهران 2 ورزشگاه آزادی و تختی را به این هیئت بازرسی معرفی کنیم و در واقع 6 شهر و 7 ورزشگاه داشته باشیم.

وی در مورد اینکه قرار بود اهواز هم میان شهرهای پیشنهادی باشد، گفت: اهواز به‌خاطر بحث شرایط آب و هوایی میان گزینه‌های‌مان نبود.

کفاشیان درباره شرایط نامساعد برخی ورزشگاه‌های ایران به‌ویژه در اصفهان تأکید کرد: سعی می‌کنیم شرایط همه این ورزشگاه‌ها را تا آن زمان آماده کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت‌وگو در پاسخ به اینکه کارلوس کی‌روش بعد از جام جهانی در ایران ماندنی خواهد بود یا نه، اظهار داشت: هنوز نمی‌توانیم در مورد ماندن کی‌روش قضاوت کنیم، چراکه هم ما محدودیت‌هایی داریم و هم این مربی پیشنهادهای بهتری دارد و ما نمی‌توانیم وقتی در جای دیگر می‌تواند دستمزد بیشتری بگیرد، او را از حق و حقوقش محروم کنیم. ما هم شاید نتوانیم آن حقوق که در جاهای دیگر به این مربی پیشنهاد دادند، پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: زمانی که 3 سال پیش قراردادمان را با کی‌روش بستیم بر مبنای دلار پایه هزار تومان بود و این رقم به 3 هزار تومان افزایش یافت و سبب شد سختی زیادی برای تأمین بودجه متحمل شویم و با مشکلات پیش رفتیم. اگر این مشکلات مالی برای سال آینده برطرف نشود طبیعی است که ما ترجیح بدهیم هزینه‌های‌مان را برای سال آینده کم کنیم و اصراری نداریم که از مربیان خیلی قوی استفاده کنیم.

کفاشیان عنوان کرد: اگر از طرف دولت و مجلس حمایت شویم و بتوانیم درآمدزایی کنیم، برای تمدید قرارداد کی‌روش تلاش می‌کنیم اما اگر چنین حمایتی نباشد ما نمی‌توانیم این مربی را از حقش محروم کنیم، وقتی جای دیگری به این مربی می‌گوید که ما به شما 10 می‌دهیم، دیگر اینکه ما به او بگوییم 5 می‌دهیم این درست نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جلسه روز پنج‌شنبه خود با کی‌روش تصریح کرد: برنامه‌های اردوهای تیم ملی را بررسی کردیم. کی‌روش هنوز در مورد دستیار ایرانی خود به نتیجه نرسیده و به همین دلیل در مورد دستیاران برزیلی که قرار است در اردوها به تیم ملی ملحق شوند هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم. همچنین در مورد اردوهای آفریقای جنوبی، اتریش و برزیل صحبت کردیم. جلسا‌ت‌مان با کی‌روش در هفته آینده هم ادامه دارد.

وی با منتفی دانستن حضور مربی استقلال به‌عنوان دستیار کی‌روش گفت: مجید صالح مربی استقلال در لیگ است و ما نمی‌توانیم او را در این هفته‌های پایانی از تیمش جدا کنیم. کی‌روش هم اعلام کرد با توجه به اینکه این مربی دستیار قلعه‌نویی است و امکان دارد به کار این سرمربی و تیمش لطمه بخورد با این موضوع موافق نیست و اینکه کنار بازیکنان استقلال، مربی این تیم را هم بگیریم کار درستی ندانست.

کفاشیان یادآور شد: در مجموع کی‌روش برای مربی ایرانی به نتیجه نرسیده و فکر کنم  برای او رسیدن به گزینه خاصی سخت باشد. کی‌روش مربی‌ای را می‌خواهد که بتواند دائم با او در ارتباط باشد و روی این اصل هنوز نتوانسته فرد مورد نظرش را پیدا کند.

وی در مورد اینکه گفته شده پاسپورت یحیی گل‌محمدی برای همراهی تیم ملی گرفته شده، اظهار داشت: چه‌کسی پاسپورت او را گرفته است؟ شاید گرفته‌اند که پاسپورتش را تمدید کند! من از این موضوع خبر ندارم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره برگزاری اردوی آفریقای جنوبی با حضور بازیکنان مورد نظر کی‌روش خاطرنشان کرد: آنهایی که بتوانند در اردو شرکت خواهند کرد اما مشکل ما در حال حاضر بحث بودجه است که اگر بودجه لازم به دستمان نرسد شاید به اردوی آفریقای جنوبی نرویم  اما اردوی اتریش و برزیل برگزار خواهد شد.

کفاشیان در واکنش به خبر سایت برزیلی مبنی بر بازی تیم ملی ایران با آتلتیکو مینیرو و کورینتیانس در اردوی برزیل گفت: از این موضوع خبر ندارم.

وی درباره احتمال افزایش بازی‌های تدارکاتی تیم ملی تصریح کرد: فعلاً خبری نیست، اگر بازی‌های‌مان کم نشود، اضافه نمی‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد بازیکنان ایرانی شاغل در لیگهای عربی که قرار است به اردوی آفریقای جنوبی بیایند تأکید کرد: نکونام صحبت‌هایی را با باشگاهش انجام داده و خودش می‌تواند مشکلش را برای حضور در اردوی تیم ملی حل کند. تلاش می‌کنیم  بحث 2 بازیکن دیگر در قطر را هم حل کنیم اما مشکل بودجه برای تشکیل اردو وجود دارد.

کفاشیان درباره حضور رحمان رضایی در نشست روز گذشته با کی‌روش و احتمال پیوستن او به کادر فنی تیم ملی گفت: بحث کاری نبود بلکه رحمان رضایی دوست عزیزی خادم است و با او آمده بود.

وی در مورد وضعیت سرمربی تیم المپیک یادآور شد: وینگادا می‌آید و کارش را با تیم المپیک آغاز خواهد کرد.

کفاشیان درباره اینکه وینگادا سرمربی قطعی تیم المپیک است،  گفت: اگر دوشنبه که آمد، قرارداد را امضا کرد آن وقت سرمربی تیم المپیک است.

وی در واکنش به ادعای وینگادا مبنی بر همکاری با کی‌روش بعد از جام جهانی گفت: مگر کی‌روش بعد از جام جهانی هست؟! وینگادا از کجا این را می‌داند؟! هروقت تیم المپیک تشکیل شود شاید نفرات مشترکی بین دو تیم باشد اما به‌طور قطع کار وینگادا در این تیم جداگانه خواهد بود.

کفاشیان درباره تیمی که به بازی‌های آسیایی اینچئون خواهد رفت، اظهار داشت: همان تیم زیر 22 سال به این مسابقات می‌رود اما با کادر فنی تیم مشورت خواهیم کرد تا در صورت نیاز برای کسب مدال اگر لازم باشد 2، 3 بازیکن بزرگسال هم به این تیم ملحق شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه رؤیای 40 ساله حضور فوتبال ایران در المپیک محقق خواهد شد یا نه گفت: همه تلاشمان را می‌کنیم که تیم به المپیک برود. ما اینجا نشسته‌ایم که تیم به المپیک برود.

کفاشیان در مورد شایعه توافق کی‌روش برای استفاده از برندی متفاوت با تیم ایران در جام جهانی گفت: کی‌روش نمی‌تواند با برند دیگری قرارداد ببندد. او می‌تواند کت و شلوار و کلاه بگذارد و البسه رسمی جداگانه‌ای بپوشد اما به هیچ عنوان نمی‌تواند لباس ورزشی برند دیگری را بپوشد چراکه اسپانسر پیراهن تیم ملی مشخص است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • علی ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    یه ورزشگاه 20 هزار نفری جدید دارن تو سبزوار به همت موسسه ثامن الحجج میسازن کمی از ورزشگاه قدیر اهواز نداره الان یه ساله شروع به کار کردن 80 90 درصدش کامله بعدش هم که ابومسلم رو میاریم سبزوار و با پول ثامن الحجج بازیکن خوب میگیریم و میریم آسیا
  • رضا ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    ورزشگاه عالی غدیر اهواز رو رها کردن میخوان میزبانی بدن به کرمان و شیراز ... علی آقا شما هم که فرق قدیر با غدیر رو نمیدونی چجوری میخوای بری آسیا ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
  • امین ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    واقعامتاسفم واسشون چقدبایدحق ماخوزستانیاخورده بشه ورزشگاه الغدیراهواز وورزشگاه اختصاصی فولادو ول کردن بعدکرمان اومده جااهواز ههه خنده داره بحث چیزدیگست خدایاخودت میبینی که؟؟؟؟
  • ناشناس ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    خوزستان مهد فوتبال ایرانه اون موقع می خواهیدبه اهواز اهمیتی ندهید؟
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    تبریز از هر لحاظ بهترین گزینه هست و مورد تائید میتونه قرار بگیره
  • ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    باحلواحلوادهان شیرین میشود؟یکی ازموانع حضورخانمهادرورزشگاههاست که گویاکفاشیان...اصلاًفکرش راهم نکنیدچه به آنکه میزبانی بمابدهندوگرنه ورزشگاه که داریم
  • ناشناس ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    شیراز ورزشگاه نداره؟حافظیه که ورزشگاه بین المللی نیست
  • ناشناس ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    تهران هم باید غیر از آزادی1ورزشگاه مدرن داشته باشدبه جای این همه پل وتونل غیر استاندارد کاش 1استادیوم بین المللی بسازند
  • hamid ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    آفرین به این انتخاب، کرمان همین الان با بالاترین سطح امکانات آماده میزبانی رقابت های جام ملت های آسیاست . . .
  • خوزستانی ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    تا کی میخواید حق خوزستانیارو بخورید؟واقعا برا همه مسولین متاسفم حق خوزستانو دارن میدن به کرمانو مشهد.چه جالب یزد تو گزینه هاشون هست ولی اهواز نیست
  • ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    کرمان خیلی هواش بهتر از یزده؟
  • ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    ورزشگاه در حال ساخت المپیک هفتاد هزار نفری در میان رود شیراز پس چیه؟ اطلاعات رو بیشتر کن
  • نگار ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    شیراز و تبریز خوبن. خوشگل تر هم هستن
  • ناشناس ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
    0 0
    ناشناس روی ورزشگاه در حال ساخت حساب نکن زیرا1قرن طول میکشه که آماده بشن اصفهان هم فقط ورزشگاه فولاد شهر داره.
  • کرمانی ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    100% بهتره. تازه ایراد از آب و هوای یزد که نیست، بلکه امکانات کافی جهت میزبانی نداره. خدایی نکرده تا همین چند ده سال پیش بخشی از استان کرمان بوده اید، حالا دیگه نسبت به کرمان اعتراض نکنید لطفا. . .
  • امیر ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    برادر من با شما موافقم ... ما هم دوست داریم اهواز برگزار شه .. و من شهر اهواز رو خیلی دوست درم .. مردم خونگرمی هستند .. اما این رو هم در نظر بگیرید که شرایط آب و هوای خوزستان برای میزبانی جام ملت ها مناسب نیست و جوی هوا نا مساعد هستش.. یا علی
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
    0 0
    جوری صحبت میکنن که انگار واقعا میزبان شدن
  • سعید ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    0 0
    خراب بشه این تهرون
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۷
    0 0
    اگر اهواز گرم است پس ایران دربازیهای جام جهانی 2022 قطر را نرود
  • نما ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
    0 0
    امیدوارم میزبانی خوبی برای ایران باشد . ولی اگر شهرهای رشت و اهواز انتخاب میشدند خیلی بهتر بود . به اکثر شهرهای ایران سفر داشته ام رشت به لحاظ طبیعت فوق العاده اطرافش گزینه خوبی است و اهواز هم از لحاظ سخت افزاری و ورزشگاهایش عالی بود . جای تعجب دارد چرا شهر کرمان !!! در ضمن بازیها در زمستان است ......
  • ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    چه جام فوتبال ملتهای آسیا2019در ایران باشد یا نباشد چون اسم اهواز خط خورده عواقب خطر ناکی را برای افراد ضد اهواز در نظر گرفته ایم که به موقع اجرا می شود
  • حسين حيدري ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    اهواز مگه جزئي از ايران نيست ؟ مشهدددد كه تيم نداره رو انتخاب كردين ؟؟؟ كرمااااان ؟ خدايي يعني اين دوتا شهر رو ازلحاظ فوتبال و ورزشگاه از اهواز خيلي بالاتر ميدونين ؟ حق خوري تا چقدر اخه ؟ فولاد كه ورزشگاهش فقط سقفش مونده كه نصب كنن كه نيمي از اون نصب شده و تو اين سال افتتاح ميشه رو تو ليست نذاشتين !! ورزشگاه الغدير اهواز كه از همه لحاظ عاليه رو تو ليست نذاشتين !!! فولاد كه به فدراسيون ايران گذارش داد كه تا ميزباني ايران تو اسيا هم ورزشگاهش افتتاح ميشه هم بزرگترين فرودگاه بين المللي جنوب كشور كه نزديك اين ورزشگاه هست افتتاح ميشه گفت كه دوتا هتل ٥ ستاره كنار ورزشگاه داره ميسازه كه محل اسكان تيم ها باشه و زمين واسه تمرين هم داره ، گفت كه بيمارستان داره جفت ورزشگاه ميسازه كه حدودا يك سال ديگه افتتاح ميشه ، اخه كدوم تيمي اين همه امكانات داره كدوم تيم اين همه به فكر فوتبال مملكتش هست ؟ با اين همه رفتين به كرمان و يزد و شيراز ميزباني دادين ؟ خدا ازتون نگذره اگه حق خوزستان رو بخورين خدا خودش جوابتون رو ميده
  • بهنام ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۶
    0 0
    خدایش اهواز میزبان نیست؟؟؟؟؟ لعنت یر حق خوری
  • علی ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    من عید رفتم تبریز واقعا شهر زیبایی هستش اگه همه ی شهر هایی که انتخاب کردن مثل تبریز زیبا باشه خیلی خوب میشه
  • ali abadani ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    0 0
    خدا ازتون نگذره که حق اهواز و همیشه میخورین.بازیها زمستون انجام میشه و اهواز بهترین آب و هوا رو در این فصل داره.ورزشگاه های کرمان و مشهد به هیچ عنوان از لحاظ امکانات یه ورزشگاه غدیر و فولاد نمیرسن.در ضمن اهواز داره سه هتل پنج ستاره میسازه که یکیشون مختص فوتبال.آخه تا کی حق خوری.خدا ازتون نگزره.
  • محمدرضا ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    اين قدبه كرمان اعتراض نكن تنهاورزشگاه مسقف تيپ اروپايي دركرمان درحال ساخت است،بعدش خوزستان بااون گرماش ميزبان بشه؟؟؟؟؟
  • ali abadani ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    محمد رضا جان درسته اهواز گرمه ولی بازی ها زمستون انجام میشه که هوای یا سرده یا اینکه متعادله و هیچ گرمایی احساس نمیشه در ضمن ساخت ورزشگاه فولاد رو به پایانه و سف هم داره که به سبک ورزشگاه امارات در انگلستان ساخته شده باورت نمیشه برو جست جو کن
  • محمدرضا ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۷
    0 0
    خوب چرابه ورزشگاه تختي تهران اعتراض نميكنيد؟؟؟؟؟
  • کیان ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    آقا امین،نادانسته قضاوت نکنید.گفتن اهواز به خاطر آب و هوا رد شده.لذا بحث چیز دیگری نیست.بیایید نادانسته تهمت نزنیم.یا حق.
  • کیان ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    فقط آب و هوا نیست.کرمان از نظر زمینهای تمرینی و هتل های 4 و 5 ستاره شرایط مناسبی داره و این رو در برگزاری لیگ قهرمانان آسیا ثابت کرده.به علاوه ورزشگاه در حال ساخت شهدای صنعت مس ورزشگاه بسیار مدرن و با امکاناتی هست.یا حق.
  • کیان ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    کرمان از لحاظ ورزشگاههای اصلی،تمرینی،هتل و جاذبه های گردشگری شرایط بسیار مناسبی برای میزبانی داره.به طوری که میزبانی مس در لیگ قهرمانان آسیا مورد تقدیر afc قرار گرفت.به علاوه ورزشگاه در حال ساخت شهدای صنعت مس ورزشگاه بسیار مدرن و مجهزی هست.
  • مهندس ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    این طرز صحبت کردن برازنده ی یک ایرانی نیست.
  • میثم ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    0 0
    کرمان از همه لحاظ از اهواز بهتره....ورزشگاه 30 هزارنفری و اروپایی ،مس هتل زنجیره ای 5ستاره بین المللی مس،جاذبه های گردشگری و تاریخی و خیلی چیزای دیگه
  • احسان از تبریز ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۸
    0 0
    من اکثر شهرهای ایران عزیز رو چندین بار رفتم و دیدم. واقعاً اهواز از همه جهت شرایط بهتری از کرمان داره. اهواز و خوزستان مهد فوتبال ایرانه و از با کرمان قابل قیاس نیست!!!! ولی اهوازی های عزیز غصه نخورید چون با امکانات فوق العاده ای که امارات داره میزبانی رو خواهد گرفت. شک نکنید.
  • آرمین ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    0 0
    من اصفهانیم ولی یه بار ک رفتم تبریز تو کفش موندم واقعا خیلی از شهرهای ایران سرتره اصلا قابل مقایسه نیس به جرعت میتونم بگم با شهر های اروپایی مثل شهرهای ترکیه هم قابل مقایسه است..فقط کافیه یه بار برین تبریز
  • امین ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    0 0
    چقد تبریزیا عقده ای هستن ترکیه کجاش اروپا هستش بعدشم کرمان مدرنترین ورزشگاه ایرانو که پیست دو میدانیش حذف شده رو داره
  • سجاد ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
    0 0
    منم عید رفتم تبریز واقعا زیباست حتی زیباتر وپیشرفته تر از شیرازو اصفهان بود ولی من موندم اینا که هی میگن دولت بودجه به شهر ما نمیده از کجا میارن خرج شهر میکنن
  • دختر جنوبی ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
    0 0
    بابا امارات مثه شیر وایساده با اون امکانات مافوق مدرنش که از اروپا هم بهتره.بعد میخواین کرمان و شیرازو تهران و اصفهان بشن میزبان که هنو امکانات اولیه ندارن.جک نگین....تو ایران چیش رو اصوله که این باشه اینکه کرمان هم میزبان شده به خاطره اون فردوسی پوره بیشعوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس